Hiep hiep hoera!

11 augustus 2016 - Chiang Saen, Thailand

Dorus is jarig. Maar liefst 21 geworden. Maar je merkt het niet aan z'n gedrag. Hij doet vandaag nog precies hetzelfde als de voorgaande dagen. Zelfde "Dorus-grapjes", waarin hij zichzelf afschildert als een coole alleskunner. We laten hem maar...... Het bleek te regenen toen we opstonden. Het is de afgelopen dagen eigenlijk steeds prachtig, veelal zonnig geweest. Soms een korte bui, waarna het even afkoelde. Maar voor hier bijzonder mooi en zonnig, en voor ons dus ook heerlijk. Tijdens het ontbijt werd het al weer droog en kort daarna waren we alweer onderweg. Eerst naar de botanische tuinen van de in 1995 overleden Princess Mother, waar we de nieuwste attractie hebben kunnen uitproberen: een route van hangbruggen tussen verschillende boomtoppen. Best spectaculair en voor sommigen ook wel een beetje eng.

Botanische tuin Princess Mother

Op weg naar de grensplaats Mae Sai (grensovergang naar Myamar) hebben we even gestopt op een plaats waar veel apen rondlopen. Nou dat was een schot in de roos. Thomas wilde er het liefst nog wel een dag blijven.

Monkeys2   Monkeys

Aangekomen in Mae San hebben we daar over de markt gestruind. Ongelofelijk groot en het kost er allemaal bijna niets. Probleem is dat je nooit weet of zilver ook ècht zilver is. En nu zitten we in Chiang Saen. We kijken vanaf ons hotel precies op het drielandenpunt van Thailand, Myamar en Laos. Hier even het opiummuseum bezocht, waar we niet wisten hoe snel we er weer uit moesten. Niet vanwege de opium, maar vanwege de enorme drukkende hitte. Straks weer lekker uit eten ter ere van onze jarige Dorus .