Wandelen

11 augustus 2016 - Mae Chan, Thailand

De derde dag van de Noord-Thailand tour stond in het teken van het wandelen. Nadat we gearriveerd waren in Mae Salong werden we welkom geheten door een alleraardigste lokale dorpsbewoner, die ons even z'n huis liet zien. Voor  geintereseerden was er ook een kamer te huur voor 100 Bath (ongeveer € 2,60). Voor nog eens het zelfde bedrag kreeg je er ook nog een maaltijd bij. Samen met hem zijn we gaan klimmen naar de op een heuvel gelegen tempel Wat Santi Khiri. Ondanks dat we gewoon op een weg liepen, was het best een flinke klim. Halverwege kwamen we nog in een plaatselijke ceremonie terecht bij een "tussen-tempeltje" (zal ik maar zeggen). Daar werden we door een paar honderd man aangestaard. Ondanks dat ze in die streek toch wel toeristen gewend zijn, is onze lengte (en vooral die van de vrouwen) best wel een bezienswaardigheid. Regelmatig willen ze met ons op de foto. Zèlfs met Iris, die de "kleinste" is van de dochters Noordzij. Na de tempel te hebben bereikt zijn we via een trap van ruim 600 treden weer afgedaald naar het stadje.

Lunch

Na een spicy lunch, waarbij er door de taalbarière meestal één of twee maaltijden teveel komen en juist te weinig drankjes, zijn we afgereisd naar ons Phu Chaisai Moutain Resort.

Phu Chaisai Moutain Resort       Zwemmen

Een stuk van de doorgaande weg gelegen en voor ons gevoel midden in de jungle. Weer afgekoeld in het zwembad en vervolgens aan het bier en de cocktails. Hier geen WiFi! Oh ja, wel steeds meer muggen. Dus de klamboe was hier wel nodig.