Olifanten

10 augustus 2016 - Tha Ton, Thailand

Vroeg vertrokken met gids en chauffeur. Planning loopt goed. Eerst prima ontbijt en vervolgens keurig op tijd aan het programma beginnen. Ook elke keer best goed geslapen, al is Thomas elke nacht in z'n dromen in een gevecht verwikkeld. Maar daar zie je 's ochtend niks van. Na een uur in onze privé-bus aangekomen in Chiang Dao, ten noorden van Chiang Mai. Daar was een olifanten-farm, waar olifanten die eerst werkzaam waren als hulp in de bosbouw werden opgevangen en verzorgd. Op zich nobel, maar de olifanten"show" deed ons toch wel enigszins de wenkbrauwen fronzen. Toegegeven, het was best wel vermakelijk en indrukwekkend om die enorme kolossen zo van dichtbij te zien. Maxime en Iris werden nog door een olifant geknuffeld, waarbij hun ervaring als koe-knuffelaars goed van pas kwam. We hebben wel beleefd bedankt voor de olifantenrit. Erg comfortabel zag dat er trouwens toch niet uit. We zijn aansluitend de rivier enkele kilometers afgezakt met een vlot. Prachtige omgeving en vooral veel zon. En op het water is het nog het lekkerst.

Vlot  Vlot2

Daarna richting een grot vol met Boeddha beelden. Viel een tikkeltje tegen, maar de lunch daarna was erg lekker. Daarna verder gereisd richting Tha Ton, vlak bij de Grens met Myamar. Daar een prachtige tempel bezocht, die hoog boven de stad lag. Magnifiek uitzicht en bijzonder om de verschillende Boeddha beelden uit verschillende landen te vergelijken. Nu zitten we in een prachtig resort. Allemaal een eigen bungalow en heerlijk gezwommen in de namiddag.

Maekok River Village Resort

Vanavond goed gedineerd, waarbij Iris, Dorus en Rachèl toch echt behoefte hadden aan een hamburger. Ze waren intens gelukkig met de keuze. Overigens heeft de rest genoten van heerlijke curry's uit deze streek, waarvan soms het zweet je uitbreekt. We hebben het echt héél gezellig met z'n allen. Morgen een zware dag. Er staat een flinke wandeling gepland door de jungle hier.

1. Karin:
    9 augustus 2016
    Weer heel leuk om te lezen, veel plezier met wandelen.
    Karin en John
  2. Corrie en Hans:
    Hallo Familie .
    Daar zijn we weer jullie nu bijna naar bed.
    het is mooi allemaal leuk dat we zo mee reizen.
    En de olifanten knuffelen,apart op het vlot varen.
    Morgen een fijne dag jullie geven aan Warm en druk,maar daarna een voldaan gevoel denken wij.
    Liefs en welterusten
  3. Betty greupink:
    9 augustus 2016
    Fijn om te horen dat het goed gaat. Lijkt mij ook heel bijzonder met die grote dieren. Morgen dus wandelen, een mooie tocht gewenst en groetjes!
  4. Netty en Ary:
    9 augustus 2016
    Herinneringen van onze reis door Thailand komen weer boven bij het lezen : de geuren, kleuren, warmte.
    Genieten!
  5. Marjoke Cornelissen:
    9 augustus 2016
    Hallo kanjers, die olifanten vonden het vast fijner om jullie niet te hoeven dragen. Mooie plaatjes en wat een pracht aan kleuren. Dat Thomas wat gevechten voert 's nachts, snap ik wel. Overdag moet hij steeds de lieve broer zijn, toch?
    Geniet van jullie bungalows, klinkt plezierig. Wij zitten hier helemaal in de Olympische Spelen, ook leuk. Dag, knuffel van marjoke
  6. Elvira:
    10 augustus 2016
    Hallo allemaal we genieten van de korte verhaaltjes en indrukken van jullie reis. Het is erg mooi allemaal. Fam de Jong
  7. Corrie en Hans:
    11 augustus 2016
    Lieve allemaal.
    Jos jouw net aan de telefoon gehad.
    Daarna even naar de cardiologie gebeld voor Ma.
    Ze komt hopelijk morgen dus pas thuis.
    De fysio is met haar trappen gaan lopen ze wist niet of ze nog boven kon komen.
    Die gaat morgen nog met haar oefenen en dan horen we het morgen .
    Ik hou jullie nu zo even op de hoogte.
    Maar verder genieten komt allemaal goed.
    Gr liefs voor jullie allemaal
  8. Corrie en Hans:
    11 augustus 2016
    Dorus hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag .
    wij drinken thuis wel een biertje en een wijntje vanavond
    Ook jullie allemaal gefeliciteerd en Maxime een dikke XX